Fraude en veiligheid op het internet

Woensdag 22 mei 2024 | Piershil en Goudswaard

Kosten: gratis

Identiteitsfraude, phishing, oplichters op social media. Hoe herken je het en wat kan je er tegen doen? Daarover gaat de lezing die in Piershil en Goudswaard plaatsvindt op 22 mei. Dit is een samenwerking met de Rabobank en Seniorweb met de Bibliotheek Hoeksche Waard.

Herkenning en bescherming. Dat zijn de belangrijkste wapens tegen fraude op internet. Iedereen die op de hoogte is van de nieuwste trucs van oplichters heeft een stapje voor. En wat te doen als iemand toch in de val is getrapt? Bank bellen, aangifte doen, gegevens bewaren. Wie op een link heeft geklikt en per ongeluk rekeninggegevens heeft ingevuld op een criminele website, kan het beste meteen contact opnemen met de bank.

Medewerkers van de Bibliotheek Hoeksche Waard en de RaboBank Hoeksche Waard zijn aanwezig om alle vragen te beantwoorden. Iedere bezoeker ontvangt een cadeaubon voor een gratis SeniorWeb-jaarlidmaatschap! Zo kan men vrijblijvend kennis maken met alle voordelen van Seniorweb.

De lezing wordt gegegeven op twee locaties: op woensdag 22 mei in Piershil van 10 tot 12 uur in De Wurf (Voorstraat 33A te Piershil) en in Goudswaard op 22 mei van 14 tot 16 uur bij Dorpshuis De Polderboom (Polderboom 5 te Goudswaard).

Aanmelden is noodzakelijk via onderstaande knop of mondeling aan de balie in de Bibliotheek.

Aanmelden Piershil 10-12 uur

Aanmelden Goudswaard 14-16 uur