Word lid van de Bibliotheek

Een abonnement bij de Bibliotheek geeft je toegang tot een schat
aan boeken, e-books, luisterboeken, cd’s, dvd’s en tijdschriften. Voor
een aantrekkelijke prijs.

Bovendien krijg je allerlei kortingen en voordelen, in én buiten de Bibliotheek!

Abonnementen volwassenen

• Jongvolwassenen

18 t/m 21-jarigen kunnen voor een klein prijsje lid blijven van de bieb! Voor maar € 1,70 per maand kun je al boeken lenen.

• Aan te laat terugbrengen zijn kosten verbonden
    • Uitleentermijn boeken en tijdschriften: 3 weken
    • Gratis boeken en tijdschriften lenen (je mag er maximaal 6 tegelijk op je pas).

€14 per jaar

• BASIS abonnement

lees je graag? Dan is dit abonnement, voor maar € 5,20 per maand, iets voor jou.

• Gratis reserveren binnen de Hoeksche Waard
    • Uitleentermijn boeken en tijd- schriften: 3 weken.

€55 per jaar

• PLUS abonnement

voor slechts € 7,00 per maand heb je ons meest uitgebreide abonnement waarmee je boetevrij kunt lenen.

• Geen boetes!
    • 30 materialen tegelijk op je pas
    • Gratis reserveren
    • Uitleentermijn: boeken en tijdschriften 6 weken, dvd’s 2 weken, Toptitels 3 weken.
    • Gratis materialen lenen (boeken, dvd’s, tijdschriften etc.).

€77 per jaar

Abonnementen Jeugd

• BASIS Jeugd

Gratis voor alle jeugd van 0 t/m 17 jaar. Je betaalt ook geen inschrijfkosten meer!

• Elke drie weken tien e-books lenen via www.onlinebibliotheek.nl/ ebooks
    • Uitleentermijn boeken en tijd- schriften: 3 weken.

• PLUS Jeugd

Dit abonnement is speciaal voor de grote lezer. 0 t/m 17 jaar: € 2,45 per maand

• Geen boetes!
    • 30 materialen tegelijk op je pas

€22,50 per jaar

Boetevrij lenen voor de jeugd

Kinderen en jongeren van 0 tot en met 17 jaar krijgen vanaf 1 juni 2023 geen boete meer als zij hun boeken of andere materialen te laat terugbrengen bij Bibliotheek Hoeksche Waard. Door deze aanpassing wil de Bibliotheek nóg toegankelijker zijn voor de jeugdige doelgroep voor wie lezen en bezig zijn met taal juist zo belangrijk is.

Digital Only abonnement

Lees je liever alleen e-books? Dit Digital Only abonnement is dan precies wat je zoekt. Voor € 42,- per jaar kun je kiezen uit meer dan 10.000 e-books. Let op: met dit abonnement kun je geen fysieke materialen lenen. Wel heb je toegang tot de faciliteiten van de bibliotheek, zoals gratis Wifi.

Word lid van de online Bibliotheek

Strippenkaart

Wil je de Bibliotheek eerst uitproberen of ben je op zoek naar een leuk cadeau? Kies dan voor dit vrijblijvende abonnement. Met de strippenkaart kun je tien keer een boek, tijdschrift of dvd (met bijbetaling) lenen. Vul je gegevens in via onderstaande link en kies bij abonnement voor 'strippenkaart' of koop er een bij de balie in de Bibliotheek.

Koop een strippenkaart

Gastlenen

Wil je af en toe ook in een andere bibliotheek lenen? Bijvoorbeeld als je op vakantie bent? Of omdat je er toch langs komt op weg naar school of universiteit? Dit kan met je eigen bibliotheekpas! Kost je niets extra's als je een bibliotheekabonnement hebt dat daarvoor geschikt is.

Leden van andere bibliotheken dan de Bibliotheek Hoeksche Waard kunnen bij ons gastlenen tegen de voorwaarden van ons basisabonnement.

Geef eens de Bibliotheek cadeau!

Een boekenwurm in de familie? Geef eens een bibliotheekabonnement cadeau! Dit kan al vanaf € 12,00!

Lees hier meer