Open dag SHOGI club

Zaterdag 11 mei 2024 | Bibliotheek Oud-Beijerland Centrum (MaakLokaal)

Kosten: €2,00

SHOGI is een strategisch spel van de Samoerais uit Japan. Deze uitstekend getrainde vechtersbazen moesten het niet alleen hebben van hun spierkracht, maar ook van hun denkkracht. SHOGI betekent letterlijk het spel van de generaals en wordt al eeuwenlang gespeeld. Iedereen is welkom om het dit oeroude spel te spelen in de bibliotheek van Oud-Beijerland. Na een korte uitleg van SHOGI club Zanshin kan men meteen aan de slag gaan met dit uitdagende bordspel tijdens de open clubmiddagen!

SHOGI is een Japans strategie spel, vergelijkbaar met schaken. De spelregels van SHOGI maken het een uniek spel met veel uitdaging. Mensen die kunnen schaken pakken het spel makkelijk op, maar ook voor beginners is het een leuk spel.

Op 11 en 25 mei organiseert SHOGI club Zanshin samen met de bibliotheek een open dag in de Bibliotheek van Oud-Beijerland van 13:30 tot 15:00 uur om kennis te maken met het spel. Tijdens deze middag leert men alles over de basisregels en de achtergrond van het spel, waarna zelf partijtjes gespeeld kunnen worden.

SHOGI club Zanshin organiseert tweewekelijkse bijeenkomsten in de bibliotheek. Deze tweede club van Nederland maakt deel uit van de Nederlandse SHOGI bond. Tijdens deze clubdagen is er ruimte om vrij partijtjes te spelen of meer te verdiepen in de theorie en strategie van SHOGI. SHOGI is voor iedereen die het leuk vindt om uitgedaagd te worden en wil kennismaken met een nieuwe manier van denken. Er zijn wereldwijd miljoenen spelers.

De SHOGI clubmiddagen worden gehouden in het MaakLokaal van de bibliotheek in Oud-Beijerland op zaterdagmiddag van 13:30-15:00 uur. Het spel is geschikt vanaf een jaar of 7. Graag aanmelden via onderstaande knop.

Aanmelden 11 mei

Aanmelden 25 mei