Workshop Delpher: het stond in de krant

11 april 2024, van 19:30 tot 21:30 | Bibliotheek 's-Gravendeel

Kosten: €5,50 (plusabonnement), €6,50 (basisabonnement), €7,50 (niet-leden)

Stond jouw overgrootmoeder in de krant? De Bibliotheek Hoeksche Waard organiseert een workshop over Delpher. Delpher is een website ontwikkeld en beheerd door de Koninklijke Bibliotheek met een grote online verzameling van oude kranten en tijdschriften. De workshop is op donderdagavond 11 april in de Bibliotheek ‘s-Gravendeel.

Delpher vormt een prima bron om historische informatie te vinden over tal van onderwerpen. De bronnen gaan terug tot 1618 en op trefwoord zijn de meest gedetailleerde teksten te vinden. Bij de workshop krijgen de deelnemers mogelijkheden aangereikt om thuis vanaf hun eigen computer of tablet de geschiedenis in huis te halen.

Bibliothecaresse Geertje Wiersma geeft deze workshop op donderdagavond 11 april van 19.30 tot 21.00 uur in de Bibliotheek in ’s-Gravendeel (Weegje 1G). Wie een tablet of laptop heeft, mag deze vooral meenemen.

Aanmelden via onderstaande knop of bij de balie in de Bibliotheek.