Overzicht

Resultaat 1 - 10 (van 61)

• di 22 oktober 2024 Handwerkcafé Bekijk details

Van 14:00 tot 16:00 Elke week Bibliotheek Oud-Beijerland Centrum (De Waterstal)

Wat is er leuker dan breien, haken, kleuren, borduren met een potje thee of kopje koffie, wat lekkers en goed gezelschap? De knusse huiskamer van de bibliotheek in het Oude Raadhuis is dé plek om elkaar te ontmoeten, inspireren en tips en tricks uit te wisselen. Haak gezellig aan bij het handwerkcafé!

• wo 23 oktober 2024 Lezing: Fraude en veiligheid op het internet Bekijk details

Rabobank Heinenoord en Boezem&Co Oud-Beijerland

Identiteitsfraude, phishing, oplichters op social media. Hoe zijn ze te herkennen en wat is er tegen te doen? Daarover gaat de lezing die bij de Rabobank in Heinenoord en bij Boezem & Co in Oud-Beijerland plaatsvindt op woensdag 23 oktober 2024. Dit is een samenwerking van de Bibliotheek Hoeksche Waard, Politie Hoeksche Waard en de Rabobank.

• wo 23 oktober 2024 Bedruk je eigen mok Bekijk details

Van 14:15 tot 16:30 Bibliotheek Oud-Beijerland Centrum (MaakLokaal)

Wegwerpbekers zijn niet meer van deze tijd, dus iedereen neemt zijn eigen mok mee. Maar hoe weet je nu welke mok van jou is? Voor iedereen die snakt naar een unieke herkenbare originele mok biedt het Hoeksch MaakLokaal van de Bibliotheek Hoeksche Waard uitkomst. Op 23 oktober is er een workshop ‘Bedruk je eigen mok’.

• do 24 oktober 2024 BoekStart: Peuterdans Bekijk details

Bibliotheek Mijnsheerenland

Op donderdag 24 oktober organiseert de Bibliotheek Hoeksche Waard een sprankelende peuterdansworkshop voor kinderen tot 4 jaar, samen met hun (groot)ouders. Onder begeleiding van Sylvia van Dancingwise wordt er volop gedanst, bewogen en geluisterd naar een prachtig voorleesmoment uit een prentenboek.

• ma 21 oktober 2024 t/m vr 25 oktober 2024 Hulp bij digitaal Bekijk details

Elke week Diverse vestigingen

Tegenwoordig kun je van alles regelen via internet. Ook contact met de overheid gaat steeds vaker digitaal. Veel mensen vinden dit lastig. Kun je wel wat hulp gebruiken of ken je iemand die hulp nodig heeft? Kom langs in de Bibliotheek. Wij denken met je mee en geven je informatie zodat je verder kunt. Wij kunnen ook een afspraak voor je maken met een organisatie die je verder helpt. Je hoeft geen lid te zijn.

• ma 21 oktober 2024 t/m vr 25 oktober 2024 Hulp bij taal Bekijk details

Elke week Diverse vestigingen

Heb je moeite met lezen of werken met de computer? Geen zorgen, bij ons ben je niet de enige. We bieden taalbegeleiding, oefenmogelijkheden en de hulp van vrijwilligers. Leren bij ons is leuk, gezellig en nuttig. Kom naar de Bibliotheek Hoeksche Waard en ontdek een wereld vol mogelijkheden die voor je opengaat!

• ma 21 oktober 2024 t/m vr 25 oktober 2024 Week van het WhatsAppen Bekijk details

Diverse locaties

WhatsApp: Wie gebruikt het niet? Een handige app waarmee je berichten verstuurt en in contact blijft met familie en vrienden. Maar met WhatsApp kan nog veel meer. Bijvoorbeeld (beeld)bellen, een groep aanmaken, foto’s versturen.

• do 3 oktober 2024 t/m do 24 oktober 2024 DigiSterker: omgaan met de digitale overheid Bekijk details

Bibliotheek Oud-Beijerland Centrum

Vanuit huis een verklaring voor een nieuw rijbewijs aanvragen? Of de huurtoeslag regelen? Het kan allemaal met internet. De overheid wil dat we onze zaken via internet regelen. Het heeft natuurlijk voordelen om er de deur niet voor uit te hoeven. Maar misschien ben je er niet zo handig in of zie je er tegenop. Als dat zo is, geef je dan op voor de gratis cursus DigiSterker in de bibliotheek in Oud-Beijerland.

• vr 25 oktober 2024 BoekStart: Peuterparade in Oud-Beijerland Bekijk details

Van 10:30 tot 11:30 Bibliotheek Oud-Beijerland Centrum

Op vrijdag 25 oktober in de bibliotheek van Oud-Beijerland Centrum organiseert de bibliotheek een speciale ochtend voor kinderen, vol met leuke activiteiten. Dit keer lezen we niet voor, maar brengen we het verhaal tot leven met een poppenkastvoorstelling!

• za 26 oktober 2024 Open dag Shogi Club Bekijk details

Van 13:30 tot 15:00 Bibliotheek Oud-Beijerland Centrum (MaakLokaal)

SHOGI, is een strategisch spel van de Samoerais uit Japan. Deze uitstekend getrainde vechtersbazen moesten het niet alleen hebben van hun spierkracht maar ook van hun denkkracht. SHOGI betekent letterlijk het spel van de generaals en wordt al eeuwenlang gespeeld. Iedereen is welkom om het dit oeroude spel te spelen in de bibliotheek van Oud-Beijerland. Na een korte uitleg van SHOGI club Zanshin kan men meteen aan de slag gaan met dit uitdagende bordspel tijdens de open clubmiddagen op 12 en 26 oktober.

Paginanavigatie