CoderDojo

Zaterdag 15 juni 2024, van 11:00 tot 13:00 | Bibliotheek Oud-Beijerland Centrum (MaakLokaal)

Kosten: gratis

De CoderDojo is na 5 jaar inmiddels een bekend begrip geworden in de Hoeksche Waard. Tijdens deze twee-wekelijkse bijeenkomsten kunnen kinderen van 8 t/m 17 spelenderwijs leren programmeren, ontdekken hoe een Microbit werk of een auto op zonne-energie, een robot programmeren of een 3D-model maken voor de 3D-printer of juist een 2D-ontwerp voor de laser- en vinylsnijder of mokkenpers. Deze maand is het op zaterdag 1 en 15 juni.

De Bibliotheek Hoeksche Waard is aangesloten bij de Internationale club van de CoderDojo waar kinderen (Ninja’s!) van 8 t/m 17 jaar zelfstandig aan de slag gaan met programmeren en het bouwen aan websites, games of robotjes. Bij CoderDojo ligt de focus op het (leren) programmeren en het ontmoeten van like-minded leeftijdsgenoten.

Deelname is gratis, maar er wordt wel een bijdrage gevraagd voor de vergoeding van materialen zoals hout, vinyl, filament en gebruiksvoorwerpen zoals mokken en tasjes. Aanmelden via de officiële website van CoderDojo: https://zen.coderdojo.com/dojos/nl/hoeksche-waard/hoeksche-waard. Daar dient men éénmalig een account aan te maken.

De CoderDojo vindt plaats op de eerste en derde zaterdag van de maand. In juni is dat op 1 en 15 juni van 11:00 – 13:00 uur in de Bibliotheek het Oude Raadhuis in Oud-Beijerland, Waterstal 1.

De laptops, robotjes, laptops, 3D printer, lasersnijder en andere apparaten voor de CoderDojo zijn gesponsord door het Oranje Fonds, Cultuurfonds, VSB fonds en stichting Pica. De ochtend is leuk voor zowel jongens als meisjes van 8 t/m 17 jaar.