Diabetescafé

Dinsdag 17 september 2024, van 19:30 tot 21:00 | Bibliotheek Oud-Beijerland Centrum

Kosten: gratis

In Nederland zijn er 1,2 miljoen mensen met diabetes en naar schatting ook nog eens 1,1 miljoen Nederlanders met een grote kans om diabetes type 2 te ontwikkelen. Diabetes, in de volksmond suikerziekte, is volksziekte nummer 1. Hoe kun je omgaan met diabetes, wat zijn de risico’s en hoe kun je de gevolgen beperken? De Bibliotheek Hoeksche Waard in Oud-Beijerland organiseert op 17 september van 19.30 uur tot 21.00 uur een diabetescafé in samenwerking met Diabetesvereniging Nederland (DVN), Coöperatieve Zorggroep Hoeksewaard en Welzijn Hoeksche Waard.

Het diabetescafé op 17 september is bedoeld voor lotgenoten, naasten en andere geïnteresseerden. Centraal staat de vraag: wat kan je zelf doen om zo gezond mogelijk te leven? Hans de Rooij van Diabetesvereniging Nederland vertelt over Leven met Diabetes. Hij geeft tips en advies aan mensen die de diagnose Diabetes hebben gekregen.

Op deze avond zijn ook lokale zorgverleners aanwezig, zoals een praktijkondersteuner vanuit een huisartsenpraktijk, een podotherapeut en een communitywerker Samen Bewegen van Welzijn Hoeksche Waard. Zo kunnen bezoekers met hun vragen direct contact maken met een deskundig zorgverlener. Iedereen met diabetes is welkom op deze avond. Niet alleen is het een gelegenheid om te delen hoe anderen met diabetes omgaan, ook komen praktische kanten aan bod. Maak gebruik van hulp en inspiratie van anderen als leidraad voor leven met suikerziekte.

Onder het kopje degoedenieuwetijd.nl organiseert de Bibliotheek Hoeksche Waard in samenwerking met diverse partners een serie bijeenkomsten op het gebied van gezondheid, preventie en zorg.

Aanmelden

Bibliotheek Oud-Beijerland Centrum (Oude Raadhuis) | Waterstal 1 | dinsdagavond 17 september 2024 van 19.30 tot 21.00 uur | vooraf aanmelden noodzakelijk via onderstaande knop, of activiteiten@debhw.nl, of mondeling bij de balie in de Bibliotheek | toegang gratis.

Aanmelden