Lezing: Fraude en babbeltrucs

Dinsdag 19 november 2024 | Bibliotheek Puttershoek en 's-Gravendeel

Kosten: gratis

Identiteitsfraude, phishing en babbeltrucs. Hoe zijn ze te herkennen en wat is er tegen te doen? Daarover gaat de presentatie die in de Bibliotheek Puttershoek en de Bibliotheek ‘s-Gravendeel plaatsvindt op dinsdag 19 november 2024. Dit is een samenwerking van de Bibliotheek Hoeksche Waard de Rabobank en de Politie Hoeksche Waard.

Oplichters die bellen en zich voordoen als de politie of de bank met als doel uw bankgegevens te achterhalen of uw waardevolle spullen te stelen. Een e-mail of tekstbericht met een foute link erin, een veelgebruikte manier om je gegevens te achterhalen of je over te halen geld over te maken. Dit zijn voorbeelden van phishing en oplichting die regelmatig voorkomen.

Het is belangrijk om alert te zijn. Kun je phishing herkennen? Dan snijd je criminelen de pas. Iedereen die op de hoogte is van de nieuwste trucs van oplichters heeft een stapje voor. En wat te doen als iemand toch in de val is getrapt? In de presentatie Fraude en babbeltrucs komen deze onderwerpen aan bod.

Waar en wanneer

De presentatie wordt gegeven op dinsdag 19 november van 10.00 tot 12.00 uur in de Bibliotheek Puttershoek (Zomerplein 15) en van 14.00 uur tot 16.00 uur in de Bibliotheek ’s-Gravendeel (Weegje 1G). Medewerkers van de Rabobank Hoeksche Waard en de bibliotheek Hoeksche Waard zijn aanwezig om alle vragen te beantwoorden. De wijkagent is aanwezig om tips te geven.

Volgend jaar is de presentatie ook in Oud-Beijerland, Goudswaard, Zuid-Beijerland, Mijnsheerenland en Piershil.

SeniorWeb

Iedere bezoeker ontvangt een cadeaubon voor een gratis SeniorWeb-jaarlidmaatschap. Zo kan men vrijblijvend kennismaken met alle voordelen van SeniorWeb.

Aanmelden

Graag vooraf aanmelden via onderstaande knop, via telefoon 06 82619404 of mondeling aan de balie in de bibliotheek. Deelname is gratis.

Aanmelden 10-12 uur Puttershoek

Aanmelden 14-16 uur 's-Gravendeel