Oude dorpsbeelden Numansdorp

Dinsdag 19 november 2024, van 14:00 tot 15:00 | Bibliotheek Numansdorp

Kosten: €3,50 (plusabonnement), €4,50 (basisabonnement), €5,50 (niet-leden)

Hoe zag Numansdorp er uit in de jaren vijftig en zestig? Buitenspelen, de kerk, de eerste auto, portretten van bewoners voor hun huizen, het muziekkorps en het schoolplein. De Bibliotheek Hoeksche Waard verzorgt in samenwerking met het regionaal archief Dordrecht een filmmiddag met vergeten dorpsbeelden.

Verdwenen straatbeelden, dorpsgezichten en dorpsgenoten passeren de revue. Hoe weten wij hoe het er zestig jaar geleden in Numansdorp aan toe ging? Hoe kinderen zich na schooltijd vermaakten? Hoe een dag van een huisvrouw eruit zag? Het zijn juist die kleine dingen, die bepalend waren voor het leven van veel dorpelingen.

Oude filmbeelden herinneren aan het dagelijks ritme en de modernisering van het dorp. De belangrijkste bron voor de vertoonde beelden is een film die de zakenman J.W.L. Adolfs in de jaren vijftig en zestig maakte in Numansdorp. Het regionaal archief Dordrecht vond de beelden in het archief en monteerde ze tot een onderhoudende film vol unieke dorpsbeelden. Deze beelden werden 11 jaar geleden al eens eerder vertoond in de bibliotheek te Numansdorp.

Het is op 19 november, van 14.00 tot 15.00 uur in Bibliotheek Numansdorp (in de Buitensluis, Bernhardplein 25, 3281 BC Numansdorp).

Vooraf aanmelden is gewenst. Dit kan via onderstaande knop.