Praten over later (GEANNULEERD)

Donderdag 14 november 2024, van 09:00 tot 11:00 | Bibliotheek Strijen

Kosten: gratis

GEANNULEERD - NIEUWE DATUM VOLGT - Misschien is het moeilijk om over te praten, maar het moet wel: praten over later is belangrijk. Dan gaat het over de laatste levensfase. In samenwerking met Zorggroep Hoekse Waard en Welzijn Hoeksche Waard stelt de Bibliotheek Hoeksche Waard dit in Strijen aan de orde op donderdagochtend 14 november van 9 tot 11 uur.

Het is heel verstandig om alvast na te denken en te overleggen met naasten en zorgverleners over wat belangrijk is en wat het beste past in de situatie. Welke wensen en verwachtingen zijn er? Deze en andere vragen, zoals wat is het verschil tussen palliatieve sedatie en euthanasie, krijgen alle ruimte tijdens deze bijeenkomst in Streona.

Onder leiding van kaderhuisarts ouderenzorg, Dhr. W. de Jong en een geestelijk verzorger, gaan we het gesprek aan over dit moeilijke onderwerp. Wie hierover vooraf nadenkt komt goed beslagen ten ijs en ondervindt minder negatieve spanning als de nood werkelijk aan de man is. Het blijft een kwetsbaar onderwerp, waarover we in een neutrale omgeving onder goede begeleiding kunnen praten over later.