Webinar Week van de mediawijsheid

Dinsdag 12 november 2024, van 20:00 tot 21:00 | Online

Kosten: gratis

Op school, thuis, bij vrienden, kinderen komen overal schermen tegen. Hoe zorg je als ouder dat je kind op een gezonde manier omgaat met het scherm? Hoe praat je als ouders met je kind over de balans tussen online en offline mediagebruik? Hoe kom je tot afspraken? De Bibliotheek Hoeksche Waard organiseert samen met andere bibliotheken en Mediasmarties op dinsdagavond 12 november van 20.00 tot 21.00 een landelijk webinar.

Van 8 tot en met 15 november 2024 vindt de jaarlijkse Week van de Mediawijsheid plaats. Media zijn de hele dag om ons heen en veel ouders maken zich zorgen om het schermgebruik van hun kind. Jij ook?

Het is belangrijk dat kinderen grip leren krijgen op hun schermgebruik. Helemaal stoppen met digitale schermen is moeilijk en bovendien helemaal niet nodig. Als jullie (samen) af en toe bewust keuzes maken die helpen gezonder om te gaan met het scherm, dan zijn jullie al beter bezig. De Week van de Mediawijsheid 2024 gaat daarom over gezond schermgebruik. Hoe deel jij als ouder schermtijd zo in, dat je kind zich er goed en gezond bij voelt?

Voor wie?

Het webinar is bedoeld voor ouders en grootouders met (klein-)kinderen in de leeftijd van 9 t/m 12 jaar. Het webinar vindt plaats op dinsdag 12 november 2024 van 20.00 tot 21.00 uur. Tijdens het webinar geeft Denise Bontje (Mediasmarties.nl) handvatten die je als (groot-)ouder kunt gebruiken om je (klein-)kind te begeleiden bij de afwisseling tussen diverse media.

Meld je aan voor het landelijk webinar Week van de Mediawijsheid 2024 via de link: